13-09 Grand Canyon en Tusayan

13 september 2017 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Vandaag onderweg naar de Grand Canyon South Rim. Een uurtje of 4 rijden dus vroeg vertrekken. We hebben om 08:00 ontbeten en zijn rond 8:20 gaan rijden. Weer lekker weer, nog wel een beetje fris dus de kap blijft dicht.

Het eerste stuk van de reis hebben we gister tijdens ons bezoek aan Page ook al afgelegd dus er zijn wat herkenbare stukken. Na Page is het allemaal nieuw en ook weer erg mooi om te zien. We zijn een keer of 3 gestopt onderweg om wat foto's te maken. Naar mate we dichter bij de Grand Canyon komen zijn er steeds meer kraampjes langs de weg waarvan pa zich afvraagt of ze ook werkelijk iets verkopen want vanaf de weg is er niets te zien.

Uiteindelijk moeten we midden op de snelweg stoppen en onze pas laten zien want we gaan nu het Nationale park in. Het is nu 30 graden dus de kap kan weer open. Vanaf hier iedere afslag genomen en onze ogen uitgekeken.Ook weer veel foto's gemaakt.

Rond 13:30 in het hotel aangekomen, de kamer is weer ruim en keurig schoon. OP de klokradio zien we dat het 12:30 is, dus blijkbaar hebben we in Arizona weer 9 uur tijdsverschil in plaats van 8.

Op dit moment regent en onweert het een beetje dus we wachten de bui op onze kamer af en zodra die voorbij is gaan we verder op onderzoek uit.

Toch nog even droog en nog wat mooie stops kunnen maken met de auto. Blijft hier wisselvallig weer maar dat zorgt wel voor prachtige foto's (met regenboog).

Als het zo blijft dan morgen vroeg op pad naar Palm Springs. Is een lange rit van ongeveer 7 uur dus als we om 8:00 vertrekken dan kunnen we daar rond 16:00 zijn. In Palm Springs is het strak blauw en 33 graden.

Vanavond waarschijnlijk Mexicaans eten, pa weet niet wat het is maar hij zal het vast wel lusten.